Friday 29 May 2020

Saya kongsikan latih tubi sifir 2-9 dan sifir 12 beserta Borang Markah Sifir untuk rekod murid.

Saya kongsikan latih tubi sifir 2-9 dan sifir 12 beserta

Borang Markah Sifir untuk rekod murid.

Cikgu boleh edit mengikut citarasa.

Soalan sifir ini saya gunakan untuk Tahun 4 sebagai latih tubi memandangkan masih ramai lagi antara mereka yang belum mahir/hafal sifir.

Satu minggu fokus satu sifir.

Cikgu akan nampak peningkatan murid  dari minggu ke minggu.

2 minit untuk satu latihan. Kalau nak beri masa 1 minit pun ok bergantung dengan kemampuan murid.

Jika masih lemah, cikgu boleh ulang sifir tersebut untuk minggu ke seterusnya.

dan boleh ganjaran kepada murid yang mendapat 16 markah ke atas. ini pun ikut budi bicara cikgu. nak 10 ke atas pun boleh.

saya bagi gula-gula je.haha.

Cara saya, jika sudah okay mahir sifir 2 dan 3.

Saya akan beri latih tubi untuk sifir 2 dan 3 sekali.

supaya tak lupa.

Teruskan sehingga murid mahir sifir InsyaAllah.

https://drive.google.com/open?id=1mclGbKNjFB8ibTzeWOzK1kp40_CFLJin

0 comments:

Post a Comment

kbfm chatting group


Get your own Chat Box! Go Large!
radio kotabeludfm

xat radio player
Can't hear anything? Please try one of the player links. Play stream in WinampWinamp/iTunes Play stream in Windows Media PlayerWindows Media Player Play stream in Real PlayerReal Player

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites